CIVO - Vleesafdeling
CIVO - Vleesafdeling
Etentje met Angel Casal
Bezoek van prins Sayyid Shabib Bin Taimur Al Said
Mr. Pieter van Vollenhove bezoekt TNO Apeldoorn
Koot en Bie in de windtunnel van TNO Apeldoorn
Werk
Regelpaneel brandstofcel
Scheersalon
EHBO-team
Kerstviering
Varestraint testbank
Bezoek aan Museum van Arthur O. Bauer, verzameling Duitse elektronica uit de 2e Wereldoorlog, 27 oktober 2010
A  A  A

de Zorgverkenner: nieuwe campagne van Zilveren Kruis “Beter inzicht in je zorg”

07 Oktober 2017

Namens de werkgroep Zorg&Welzijn
Ontvangen van onze contactpersoon bij Zilveren Kruis

Op 25 oktober is de nieuwe campagne van Zilveren Kruis “Beter inzicht in je zorg” gestart.
Hierin staat de nieuwe dienst centraal: de Zorgverkenner.

Waarom hebben we de Zorgverkenner?
De Zorgverkenner geeft antwoord op 3 belangrijke vragen: Waar kan ik naartoe? Wat krijg ik vergoed en wat het kost het mij aan eigen risico (vergoeding en kosten behandeling)? En hoe snel kan ik er terecht? Dit zijn de vragen waarvoor ze bij ons komen. De klant krijgt antwoord op deze vragen vanuit 1 tool. Ook kunnen ze kwaliteitsinformatie zien en patiëntervaringen.

Verschil met wat we nu bieden
De Zorgzoeker geeft antwoord op de vraag waar ze naar toe kunnen, kwaliteitsinformatie en wat de vergoeding is. De prijszoeker laat de prijzen zien van onderzoek (beeld en bloed). De Zorgverkenner heeft dit gecombineerd en aangevuld met, services en diensten, wachttijden en kosten.

We zetten een groot aantal middelen in om bekendheid te geven aan deze campagne. Alle middelen verwijzen naar een speciale landingspagina: www.zilverenkruis.nl/zorgverkenner

De Zorgverkenner bestaat uit de volgende 6 onderdelen:

1. Informatie over zorg
We geven kort informatie over een aandoening of behandeling. Deze informatie is gecontroleerd door onze medisch adviseur. Ook verwijzen we naar betrouwbare websites als thuisarts.nl.

2. Informatie over zorgverleners
In de Zorgverkenner vind je een overzicht van alle (gecontracteerde) zorgverleners waar onze klanten terechtkunnen voor een behandeling: fysiotherapeuten, verloskundigenpraktijken, apotheken, huisartsen enz.

Daarnaast extra informatie voor ziekenhuizen: Je selecteert een ziekenhuis op basis van wat jij het belangrijkst vindt. Afhankelijk van het ziekenhuis dat je zoekt, kun je kiezen uit: afstand, wachttijd, kosten en kwaliteit. Op basis van de keuze van je polis tonen we de gecontracteerde ziekenhuizen en klinieken.
Weet je niet welke polis je hebt? Dan zie gecontracteerde en niet-gecontracteerde zorgverleners. Deze informatie wordt opgehaald uit de Zorgzoeker.

Nieuw is dat we de wachttijden van ziekenhuisbehandelingen inzichtelijk maken. En dat je ook op kosten van een behandeling kunt zoeken naar een ziekenhuis.

3. Informatie over vergoedingen en kosten
Vergoeding
In de Zorgverkenner staan de vergoedingen van behandelingen. Deze informatie wordt opgehaald uit de vergoedingentool. Kent een behandeling meerdere vergoedingen dan tonen wij de 2 vergoedingen waar het meeste volume op zit. Klanten kunnen inloggen via DigiD en zien zo welke vergoeding geldt bij de polis. We tonen ook de vergoedingen voor ZieZo-klanten.
Kosten
In de Zorgverkenner staan de prijzen van ruim 100 aandoeningen/behandelingen. Dit is in 2017 het bedrag voor zorgkosten die onder het maximale eigen risico vallen. De tarieven die we laten zien, kunnen afwijken. Daarom raden we aan de juiste prijzen bij de zorgverlener op te vragen. En de polisvoorwaarden te checken voor de daadwerkelijke vergoeding.

4. Informatie over de rekening
Heeft iemand zorg nodig gehad uit de basisverzekering en betalen ze hiervoor eigen risico? De Zorgverkenner laat zien hoe lang het ongeveer duurt voordat de klant van ons de rekening van het eigen risico kan verwachten. Meestal is dit pas een aantal maanden later.

5. Informatie over voorbereiding
Afhankelijk van de gekozen aandoening/behandeling tonen wij relevante zorgdiensten van Zilveren Kruis. Denk aan hulp bij vervoer, de Slimme Vragenlijst, 2e arts online. En de Zorgverkenner geeft een indicatie van de wachttijd van gecontracteerd ziekenhuizen.

6. Informatie na de behandeling
Afhankelijk van de gekozen aandoening/behandeling tonen wij relevante zorgdiensten van Zilveren Kruis. Denk aan hulp aan huis na ziekenhuisopname en Zilverkorting.
Speciaal voor kinderen en jongeren: bij een aantal aandoeningen (o.a. diabetes, reuma, hartafwijkingen, nierziekten) verwijzen we naar de cyberpoli. Dit is een interactieve internetpolikliniek. Een vraagbaak en ontmoetingsplek waar ze informatie over hun ziekte kunnen halen, in contact kunnen komen met andere kinderen en (anoniem) vragen kunnen stellen aan een panel van medisch behandelaren en ervaringsdeskundigen.

de Zorgverkenner Senioren brochure Zilveren Kruis